پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آنچه از روستای لیقوان می بایست بدانید

پزشکی سلامت تناسب اندام ورزش

آنچه از روستای لیقوان می بایست بدانید

۱۲ بازديد
لیقوان یکی از روروستای لیقوانستاهای اطراف تبریز است. این روستا در فاصله 36 کیلومتری از شهر تبریز قرار دارد و بیشتر مردم ایران این شهر را با پنیر بسیار خوشمزه اش به یاد دارند. البته آنچه که می بایست بدانید این است که روستای لیقوان خود جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی دارد که البته کمتر از پنیر لیقوان شهره شده است.

زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی خنک و مطبوع از ویژگی‌های اصلی آب‌وهوایی لیقوان است. لیقوان به دلیل قرارگیری در دامنه و دره کوه سهند طبیعتاً تحت‌تأثیر منطقه کوهستانی قرار گرفته و آب‌وهوای سردسیری دارد.

زمستان‌ها در لیقوان هوا بسیار سرد شده و معمولاً روستا پوشیده از برف می‌شود. اما در تابستان هوای مطبوع و بی‌نظیری منطقه را احاطه می‌کند به‌طوری‌که دمای هوا به‌ندرت بیشتر از ۲۲ درجه سانتی‌گراد خواهد شد. این امر سبب شده است که روستای لیقوان یکی از معروف‌ترین ییلاقات تبریز محسوب شود و گردشگران زیادی را در فصول مختلف به این منطقه رهسپار کند.

طبیعت زیبای لیقوان خود به‌تنهایی عامل بسیار مهمی در جذب گردشگران ایرانی و خارجی است به‌طوری‌که به لیقوان دره بهشت نیز می‌گویند. بااین‌حال روستای لیقوان به دلیل داشتن قدمت دیرینه و پیشینه کهن آثار تاریخی بسیار زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به میدان رود، عمارت سنگی (داش عمارت)، قبرستان تاریخی و پل حاج سالار اشاره کرد.

وجود آبگرم معدنی و معروف لیقوان نیز یک جاذبه گردشگری قوی به‌حساب می‌آید. خواص معدنی و درمانی آب‌های جاری شده از سهند که به دلیل آتشفشانی بودن گرم است سبب جذب گردشگران فراوانی به این منطقه شده است.

آب گرم ایسی سو در جنوب شرقی روستا و در کنار رودخانه لیقوان و چندین آبگرم کوچک و بزرگ دیگر نظیر طوله سر، بارالی و باغچه قره رودخانه اصلی لیقوان را تشکیل می‌دهند.

منبع

بهترین زمان سفر به وان

شهر وان از آب و هوای کوهستانی برخوردار است، بنابراین اگر قصد سفر تفریحی دارید در اواخر فصل بهار، تابستان یا اوایل پاییز، به وان سفر کنید که هم وضعیت آب‌وهوایی مساعد است و هم بارش باران کم می‌شود. خرداد تا مهر (اواخر مه تا سپتامبر) بهترن زمان سفر به وان است. که در این ماه ها قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما به بیشترین میزان خود می‌رسد. در صورتی که هدفتان از سفر به وان، خرید است؛ هر زمان از سال می‌تواند برایتان مناسب باشد و فصل های حراجی ممکن است هزینه های دیگر مانند گرانی قیمت بلیط و هتل ها را به دنبال داشته باشد.

بهترین رستوران های شهر وان

۱- رستوران Aişe

رستوران عایشه، توسط گروهی متشکل از زنان محلی اداره می شود و هر روز حدود شش غذای مختلف ترکی و کردی ارائه میدهد. برای صرف یک وعده غذایی کامل شامل نان و سوپ ، تقریباً ۱۰ تا ۱۲ لیر می پردازید. سرو غذا در پاسیوی رنگارنگ در فضای باز رستوران، این محیط را برای بسیاری از مشتریان محبوب کرده است.

بهترین رستوران های تهران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.