پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

6 تمرین با دمبل برای پشت بازو

پزشکی سلامت تناسب اندام ورزش

6 تمرین با دمبل برای پشت بازو

۱۴ بازديد
 
6 تمرین با دمبل برای پشت بازو

یکی از راههای ایجاد و حفظ سلامتی برای بدن انجام تمرینات ورزشی است. تمرینات ورزشی علاوه بر جسم بر روحیه افراد تاثیر مستقیم دارد. تمریناتی که در شرایط مناسب مانند نظم در تمرینات، تغذیه سالم، برنامه تمرینی خوب و استراحت و همچنین استفاده از تجهیزات مناسب ورزشی بسیار موثرتر خواهد بود.در این بین افرادی هستند که برای تمرین فضای خانه را ترجح می دهند. در این مقاله 6 تمرین با دمبل برای پشت بازو را آموزش می دهیم.

بدن‌سازی با دمبل

استفاده از وزنه در ورزش به‌صورت جفتی است زیرا در این صورت می‌توان عضلات دو طرف بدن را با هم فرم داد و قوی کرد. استفادهٔ مدام از دمبل باعث شکل‌دهی به عضلات بازوها و بالاتنه می‌شود و دست‌ها را بسیار قوی می‌کند. استفاده از این وسیله در بدن‌سازی، سنگ‌نوردی و تی آر ایکس بسیار رایج است. رایج‌ترین حرکات ورزشی که می‌توان با دمبل انجام داد، انواع پرس، اسکوات و تمرین‌های پا و دست است. به‌راحتی می‌توان بر روی یک نیمکت نشست و پرس کتف انجام داد و عضلات بالاتنه خود را قوی کرد.

برخی از وزنه‌ها قابلیت اضافه‌کردن وزنه را دارند. این نمونه‌های برای باشگاه‌ها بسیار مناسب هستند که هر فرد بر اساس فیزیک خود وزنهٔ مناسب را اضافه یا کم کند. نوع روکش دمبل‌ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند، برخی از آن‌ها بدون روکش هستند و باید آن‌ها را از دستهٔ عموماً استیلشان گرفت درحالی‌که برخی از آن‌ها دارای روکش پلاستیکی هستند.

برخی از شرکت‌ها چندین سایز دمبل را با هم و با پایه مخصوص به فروش می‌رسانند که برای باشگاه‌ها بسیار مناسب هستند.

تمرین با استفاده دمبل برای پشت بازو

  • تمرین از بالای سر
  • کیک بک با دمبل
  • پرس
  • اکستنشن یک دست
  • اکستنشن متقاطع
  • عضله سه سربالای سر

 

خرید دمبل بدنسازی

 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.