پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آبان ماه 1401

پزشکی سلامت تناسب اندام ورزش

آموزش ثبت محصول جدید در وردپرس و وکامرس

۳ بازديد

در این ویدئوی آموزشی نحوه ثبت و درج محصول جدید در وردپرس را به طور کامل فراخواهید گرفت. در این آموزش سعی شده است با ذکر مثال های مختلف، نحوه درج انواع محصولات ساده، متغیر، فیزیکی، مجازی و دانلودی آموزش داده شود

برای شروع افزودن محصول جدید ابتدا می بایست وارد پنل مدیریت وردپرس شوید و از گزینه محصولات » افزودن جدید را انتخاب کنید. صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که می‌توانید محصول خود را در آن تعریف نمایید. به این صفحه ویرایشگر محصول یا ادیتور محصول می گوییم. در ادامه بخش های مختلف این صفحه را به شما معرفی کرده و نکات مهم برای تکمیل هر بخش را به شما آموزش خواهیم داد.

محصل درج عنوان محصول

در اولین گام برای درج محصول جدید در ووکامرس، با فیلد عنوان یا نام محصول مواجه خواهید شد. عنوان محصول مهم‌ترین بخش این صفحه است. در این فیلد می‌بایست با عبارت‌های کوتاه، کامل و جذاب محصول خود را معرفی کنید. کاربران ابتدا عنوان صفحه/محصول شما را می بینند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند که این صفحه را مشاهده کنند یا خیر!

محل درج توضیحات محصول جدید

پس از عنوان نوبت به توضیح محصول است. اینجاست که تفاوت فروشنده آماتور از حرفه‌‌ای مشخص خواهد شد. بنابراین هرچه در چنته دارید باید رو کنید … در مورد محصول خود توضیح دهید و نقاط قوت و حتی ضعف آن را در باگو کنید. بازگو کردن نقاط ضعف در مقایسه با سایر محصولات هم رده باعث جلب اطمینان مشتری خواهد شد و شما را فروشنده‌ای صادق خواهد شناخت.

از ویدئو و عکس غافل نشوید. مدیا تاثیر بسیار زیادی بر رفتار مشتری می گذارد. سعی کنید با استفاده از تصاویر و یا ویدئو، محصول را به بهترین شکل ممکن توصیف کنید و ویژگی ها آن را به طور واضح به مشتری معرفی کنید. همچنین می توانید با اشاره به مشخصات نسخه اصلی محصول، تفاوت آن را با نسخه‌های کپی و فیک توضیح دهید. بدین ترتیب مشتری اطمینان بیشتری نسبت به محصول شما خواهد داشت.

انتخاب دسته بندی و برچسب

اگر تعداد محصولات سایت شما کمتر از انگشتان دست‌های شماست نیاز به دسته بندی ندارید. کافیست محصولات را در دسته پیش فرض خود قرار دهید. اما اگر یک فروشگاه اینترنتی با محصولات زیادی دارید مسلماً نیاز به چند دسته و زیر دسته خواهید داشت. می توانید برای محصول خود یک یا چند دسته بندی را انتخاب کنید. ووکامرس این امکان را برای شما فراهم کرده است که اگر دسته مورد نظر را قبلاً ثبت نکرده اید همین جا یک دسته جدید بسازید و محصول خود را در آن ثبت کنید.

تمامی مواردی که در مورد دسته بندی ها ذکر شد در مورد برجسب ها نیز صادق است. برچسب ها در واقع نوع دیگری از دسته بندی می باشند و به شما و مشتریان برای گروه بندی و دسته بندی محصولات بر اساس نیازهای کاربر کمک خواهند کرد.به عنوان مثال اگر در فروشگاه خود دسته بندی هایی نظیر لباس مردانه، لباس زنانه و لباس بچگانه دارید می توانید از لباس های پاییزه، لباس های زمستانه و… برای برچسب گذاری روی محصولات یک حوزه استفاده کنید.

انتخاب تصویر شاخص و گالری تصاویر محصول

هر محصول دارای یک تصویر اصلی و چند تصویر تکمیلی است. در هنگام افزودن محصول جدید در ووکامرس، می‌بایست تصویر شاخص و تصاویر گالری هر محصول را تعیین کنید. همانطور که در ویدئوی بررسی محصولات دی جی کالا مشاهده کردید تصویر اصلی (شاخص) در تمامی بخش های سایت دیده می شود اما تصاویر تکمیلی و گالری فقط در صفحه محصول مشاهده می شوند. تصاویر محصول باید کاملاً گویا و در ابعاد مناسب بارگزاری شوند. بهتر است برای درج تصاویر نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

باکس اطلاعات محصول

وجه تمایز نوشته ها و محصولات در همین باکس “اطلاعات محصول” است. در هنگام افزودن محصول جدید باید مشخص کنید قیمت محصول چقدر است، چه مشخصات و ویژگی هایی دارد و چگونه می خواهید ان را به دست مشتری برسانید! 
منبع :  https://novinadmin.com/how-to-add-new-product-woocommerce